Page 27 - My FlipBook
P. 27
ara amnya, fungsi Bahagian HEP adalah seperti berikut : 27
i) Menyediakan kemudahan penginapan dan insentif bantuan makan kepada pelajar yang layak.
ii) Menyelaras perhubungan pelajar dengan pentadbiran UiTM, institusi-institusi pengajian tinggi, agensi kerajaan dan swasta,
pertubuhan luar dan orang perseorangan.
iii) Mengurus, menyelaras dan melaksanakan aktiviti Kokurikulum dan Program Latihan Pembangunan Pelajar.
iv) Menyelaras kegiatan pelajar seperti aktiviti berpersatuan, intelektual, kepimpinan, sukan, kebudayaan, keusahawanan,
keagamaan dan sosial.
v) Memberi perkhidmatan kaunseling dan bimbingan kerjaya kepada pelajar.
vi) Membantu pelajar mendapatkan bantuan kewangan dalam bentuk dermasiswa, biasiswa dan pinjaman.
vii) Menguruskan dan memberikan perkhidmatan kesihatan termasuk hal-hal kecemasan dan kematian.
viii) Menyediakan perkhidmatan pengangkutan didalam kampus.
ix) Menyediakan perkhidmatan sokongan kepada pelajar yang tinggal di luar kampus (Pelajar NR).
x) Menjaga ketenteraman dalam dan luar kampus melalui pelaksanaan Akta 174, Akta Institusi-Institusi Pelajaran (Tatatertib)
1976.
DASAR PEMBANGUNAN PELAJAR
Melahirkan profesional berinovatif, berdaya keusahawanan serta berpersonaliti unggul untuk memenuhi keperluan global.
Objektif Dasar : Memenuhi Keperluan Modal Insan Global
DASAR PERKHIDMATAN PELAJAR
Menyediakan perkhidmatan yang berkualiti serta kemudahan yang kondusif.
Objektif Dasar : Menggirangkan Hati Pelanggan (Customer Delight)
i) Menyediakan kemudahan penginapan dan insentif bantuan makan kepada pelajar yang layak.
ii) Menyelaras perhubungan pelajar dengan pentadbiran UiTM, institusi-institusi pengajian tinggi, agensi kerajaan dan swasta,
pertubuhan luar dan orang perseorangan.
iii) Mengurus, menyelaras dan melaksanakan aktiviti Kokurikulum dan Program Latihan Pembangunan Pelajar.
iv) Menyelaras kegiatan pelajar seperti aktiviti berpersatuan, intelektual, kepimpinan, sukan, kebudayaan, keusahawanan,
keagamaan dan sosial.
v) Memberi perkhidmatan kaunseling dan bimbingan kerjaya kepada pelajar.
vi) Membantu pelajar mendapatkan bantuan kewangan dalam bentuk dermasiswa, biasiswa dan pinjaman.
vii) Menguruskan dan memberikan perkhidmatan kesihatan termasuk hal-hal kecemasan dan kematian.
viii) Menyediakan perkhidmatan pengangkutan didalam kampus.
ix) Menyediakan perkhidmatan sokongan kepada pelajar yang tinggal di luar kampus (Pelajar NR).
x) Menjaga ketenteraman dalam dan luar kampus melalui pelaksanaan Akta 174, Akta Institusi-Institusi Pelajaran (Tatatertib)
1976.
DASAR PEMBANGUNAN PELAJAR
Melahirkan profesional berinovatif, berdaya keusahawanan serta berpersonaliti unggul untuk memenuhi keperluan global.
Objektif Dasar : Memenuhi Keperluan Modal Insan Global
DASAR PERKHIDMATAN PELAJAR
Menyediakan perkhidmatan yang berkualiti serta kemudahan yang kondusif.
Objektif Dasar : Menggirangkan Hati Pelanggan (Customer Delight)